Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос относно температура и масло

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Въпрос относно температура и масло

    Здравейте, от близо месец насам притежавам 156 с мотор 1.9 JTD 115 к.с. Въпросът ми е свързан с температурата на двигателя. Още откакто я взех забелязах, че държи необичайно ниска температура. При градско каране (не я карам толкова много из града) стрелката отива леко на 70 (предполагам, че чертичката между 50 и 90 е 70) и заковава на толкова, тия дни пътувах от Русе до София и чак като излязох на Хемус почти стигна 90, но дори тогава беше леко под тия градуси. Някой с този двигател има ли наблюдения дали това са нормални температури за този мотор? Разравях се из по-стари теми във форума и мненията в тях бяха доста противоречиви. За протокола - термостатът е сменян от предния собственик преди година.

    Вторият ми и по-второстепенен въпрос е с какво масло препоръчвате да се кара този мотор? Гледам, че жабарите правят реклама на Селения, но не знам... Чакам вашите отговори и благодаря предварително.
    Last edited by sollider; d.m.y г., 20:35.
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
    GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

  • #2
    Реалната температура е добре да се види на диагностика и с ИЧ термометър, защото датчика на термостата, особено ако е сменен с термостата, може да не показва вярно. От друга страна, няма гаранция, че "новият" термостат не е сдал багажа.
    Маслото е 5W40. Марката е относителен критерий. Преди карах със Селения, а сега съм с Кастрол. Важното е да е истинско.
    Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

    Comment


    • #3
      Тази вечер като излизах реших да засека хубаво какво ще покаже тоя термометър. Долу като паркирах показваше следното:



      Това е след 30-40 минути каране.

      А за маслото се ориентирах вече, благодаря за което.
      Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
      GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

      Comment


      • #4
        Виж каква е температурата на диагностика. Моята застава малко над тази черта (80 градуса е) и си седи там,само при голямо натоварване или много висяне в задръстване мърда до 90. На диагностиката показва 83-84 градуса,което като се има предвид,че термостата започва да отваря на 82 и е напълно отворен на 88 си е перфектно. Колегата ти е казал за маслото.

        Sent from my LG-D802 using Tapatalk
        Alfa Romeo 33 SW 1.7 16v - Няма я вече.
        Alfa Romeo 155 1.8 8v TS - и нея
        Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v '02

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от firedragon Покажи съобщение
          Виж каква е температурата на диагностика. Моята застава малко над тази черта (80 градуса е) и си седи там,само при голямо натоварване или много висяне в задръстване мърда до 90. На диагностиката показва 83-84 градуса,което като се има предвид,че термостата започва да отваря на 82 и е напълно отворен на 88 си е перфектно. Колегата ти е казал за маслото.

          Sent from my LG-D802 using Tapatalk
          Термостат отваря на 88 градуса +/-2 този който е изправен няма такова нещо 82 градуса
          Казвам ти го от личен опит/сменен термостат преди 2 седмици/ по компютър почна да отваря на 88 градуса
          Сега след 10-15 мин. стига 90 градуса и не мърда от там
          Преди беше както при колегата стигаше най много 70 градуса
          P.s
          Между другото сега средния разход ми падна по борд
          Преди 60-70 градуса на двигателя харчеше повече може и да си внушавам
          Last edited by eproHD; d.m.y г., 00:04.
          Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
          Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
          sigpic

          Comment


          • #6
            Те жетедетата са така....има доста писано по този проблем...до като загрее майка плаче грамуфон свири...аз за това им викам летни дизели...Той 1.8тс с оригинален термостат зимата стигаше 90 градуса само на място,понеже няма въздушен поток,иначе в движение на диагностика 88гр. това ти го казвам понеже бензиновите двигатели отделят много повече топлина от дизовите и следователно загряват повече и по бързо.Ако си доволен от парното си зимата не виждам смисъл да се пипат нещата по температурата.Колегата ти е посочил вискозитета за дизел,аз лично до сега цял живот съм карал с кастрол,но гледах едни тестове където зимата става на дъвка......и утре ми престои смяна и смятам да заложа на Мобил 5/40
            SAAB 9-5 2.0T Powered by Vialle

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от eproHD Покажи съобщение
              Термостат отваря на 88 градуса +/-2 този който е изправен няма такова нещо 82 градуса
              Казвам ти го от личен опит/сменен термостат преди 2 седмици/ по компютър почна да отваря на 88 градуса
              Сега след 10-15 мин. стига 90 градуса и не мърда от там
              Преди беше както при колегата стигаше най много 70 градуса
              P.s
              Между другото сега средния разход ми падна по борд
              Преди 60-70 градуса на двигателя харчеше повече може и да си внушавам
              Много си прав

              Comment


              • #8
                В по-стари теми имаше мнения, че 2.4-ката работела на 90 градуса, докато за 1.9 малко под 90 или между 70 и 90 били окей. И там всеки казваше различно... но от личен опит мога да кажа, че служебното пежо 307 комби 2.0 hdi 110 к.с. редовно си работеше под 90 градуса и никога не съм го видял да ги стига - независимо дали градско или извънградско каране, дори от Русе до София стигаше на 82-83 градуса. Според колегите от френския форум това било нормално за тоя двигател, затова исках да пусна и аз тема, та да видя дали италианския му братовчед не е и той една идея по-хладен.

                Ще послушам съвета ви и ще отида тези дни в сервиз за италиански коли, дано не изскочи сега и смяна на термостат...
                Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
                GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

                Comment


                • #9
                  ЕГР-клапанът затапен ли е? Защото ако е затапен ще загрява по-бавно, тъй като изгорелите газове, минаващи през топлообменника вече не минават и не спомагат за по-бързото загряване на антифриза.
                  Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                  Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                  Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                  Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                  Comment


                  • #10
                    Температурата, показана на снимката горе е нормална. Бавното и достигане може да се дължи на затапен ЕГР, както вече каза колегата. Все пак, една проверка няма да навреди.
                    Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Хора, термометъра не показва температурата на циркулиращия във вътрешния кръг антифриз. Дори и да седи на 50 градуса двигателят вече е загрял, освен ако не е скапан термостатът

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                        Хора, термометъра не показва температурата на циркулиращия във вътрешния кръг антифриз. Дори и да седи на 50 градуса двигателят вече е загрял, освен ако не е скапан термостатът
                        А коя температура показва?


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                          Хора, термометъра не показва температурата на циркулиращия във вътрешния кръг антифриз. Дори и да седи на 50 градуса двигателят вече е загрял, освен ако не е скапан термостатът
                          Ко речи?
                          Я пак...
                          Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                            Хора, термометъра не показва температурата на циркулиращия във вътрешния кръг антифриз. Дори и да седи на 50 градуса двигателят вече е загрял, освен ако не е скапан термостатът
                            Как ще разбера, ако двигателя прегрее, а термостата е блокирал затворен?
                            Не всички, които се скитат, са изгубени.

                            Comment


                            • #15
                              Не превръщайте темата отново в спор ! Обяснете на човека как трябва да е ако знаете ако не замълчете
                              Това,че на някой му показва постоянно 80 градуса и си мисли, че е нормално не е така ! И аз преди да го сменя изчетох хиляди теми в разни форуми и не намерих единно мнение всеки си плямпаше каквото си знае !Най ме беше страх,че навсякъде почти се оплакваха с проблеми след смяна с нов термостат
                              Но все пак реших да рискувам и резултата е 90 градуса които съм виждал преди само на картинка ! Има и един друг тънък момент когато стигне температура за включване на перката по спомен 92-93 градуса ако в този момент погледнеш таблото стрелката вече не е на 90 а на 80 градуса някъде...и постепенно пак се връща на 90 градуса.Ако гледаш този момент и си мислиш,че термостата е развален грешиш
                              Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
                              Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X